فیلم «جین ایر»

بر خلاف همه که می‌گویند، فقط، فیلم‌هایی که جایزه‌ اسکار را گرفته‌اند ، باید دید، عقیده‌ی من این است که باید، فیلم‌های بدون جایزه را هم دید! حتی این عقیده را، درمورد کتاب هم دارم.

آن دسته از فیلم‌ها که واقعا به درد بخور نیستند، در حین دیدنشان، هر زمان که متوجه شدیم بی‌محتوا هستند، می‌توان نشانگر موس را روی علامت قرمز، در بالای صفحه قرار داد یا با کلیک راست و زدن گزینه اگزیت، از صفحه خارج شد، به همین راحتی!

هرچند دیدن فیلم یا کتاب کم محتوا هم، خالی از لطف نیست. و می‌توان محتوا را از بی محتواها آموخت؛ همچنان که ادب را از بی ادب!

راستش من همه نوع فیلم را میبینم. البته ژانرش برایم مهم است، اما اینکه اسکار گرفته یا نه، ستاره گرفته یانه برایم اهمیتی ندارد.

به هنگام دانلود فیلم، من اصلا به اسم فیلم توجه نمی‌کنم. اول ژانرش را نگاه می‌کنم، که اگر اکشن یا ترسناک بود بن کل آن دانلود نمی‌کنم، چون می‌دانم با روحیاتم سازگار نیست!

بعد از دانلود فیلم، آنها را در فولدر “فیلم‌های ندیده” قرار می‌دهم و گهگاهی که می‌خواهم فیلم ببینم، فولدر “فیلم‌های ندیده” را باز می‌کنم و به صورت تصادفی، یکی از آنها را انتخاب می‌کنم. اینگونه برایم، هیجان انگیزتر است!

یکی از این فیلم‌هایی که امروز اتفافی انتخاب کردم، فیلمی بود که در حین دیدنش، تازه متوجه شدم که، برگرفته از رمان مشهور “جین ایر” نوشته‌ی «شارلوت برونته» است.

این فیلم، در سال‌های، ۱۹۹۶، ۲۰۰۶و ۲۰۱۱ هم ساخته شده است، که من محصول ۲۰۱۱ را آن دیدم.

فیلم‌ خوبی بود و داستان زیبایی داشت. اما مطمینم که کتابش باید خیلی جذابتر از فیلمش باشد.

این بار نتوانستم فیلم را با زبان اصلی و زیر نویس فارسی دانلود کنم. نمی‌دانم شاید این، دلیلی بود که فکر کنم شخصیتها خودشان نبودند، و حرفها و احساساتشان باهم منطبق نیستند!

سانسورهایی که در فیلم انجام شده بود، باعث شد، ماجرای داستان، خیلی سریع پیش رود و بیننده را دچار کشمکش خاصی نکند.

به هر حال به نظر بنده، اگر توانستید ابتدا کتابش را بخوانید. حتما جذابتر از فیلمش است. اگر حوصله‌ی خواندن کتابش را ندارید، این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنم.
پ.ن: پیشتهادفیلم، جین ایر
✍️بهاره عبدی

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *