معرفی کتاب «مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن» اثر «استیو هاروی»

قبل از خواندن این کتاب، عنوانش، این تصور را در ذهنم ایجاد کرد که، شاید مضمونی شبیه کتاب «زنان ونوسی، مردان مریخی» داشته باشد. مثلا در آن، راجع به دیدگاه زنان و مردان در مسائل مختلف صحبت کرده باشد؛ اما متن کتاب را که خواندم، با تصوراتم، زمین تا آسمان فرق داشت!

نویسنده این کتاب، آقای« استیو هاروی» به عنوان یک مرد، ذهن مردان را راجع به مسائل مختلف، برای زنان فاش می‌کند. از این رو اسم کتاب را، « مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن» انتخاب می‌کند.

در واقع این کتاب، کمتر به درد آقایان می‌خورد!
نکته‌ی جالبی که این کتاب دارد این است، هاروی می‌گوید: شاید طرز تفکر آقایان در مسائل، ممکن است درست نباشد، اما چیزیست که در ابتدای‌ زندگی هر مردی به او القا می‌شود؛ پس خانمها برای ارتباط موثرتر، می‌توانند مثل مردان فکر کنند.

در این کتاب می‌خوانیم مردان ذهنی بسیار ساده دارند! عشق ورزیدن آقایان بسیار ساده و مستقیم‌تر است.
این جمله را که خواندم، به این فکر کردم ما خانمها، چقدر بی‌‌جهت مسائل را برای خودمان پیچیده می‌کنیم و خودمان را اذیت می‌کنیم!
گاهی با خودم فکر می‌کنم آیا این پیچیدگی را جامعه و خودمان ایجاد کرده ایم یا نه، این پیچیدگی در DNA ما خانمها ثبت شده و ما باید پیچیده فکر کنیم!؟

این کتاب، عشق خانم‌ها را این گونه توصیف می‌کند: « هیچ چیز در این کره خاکی قابل مقایسه با عشق یک زن نیست. عشقی مهربان، دلسوز، صبور، سخاوتنمدانه، شیرین و بدون قید و شرط.»

در این کتاب نویسنده مانند پدری دلسوز، پشت صحنه، تفکرات مردان را برای زنان به نمایش می‌گذارد و می‌گوید: مانند مردان فکر کنید تا ضربه نبینید!

این دو نکته کتاب برایم جالب بود، اول اینکه، نویسنده خودش از جنس مرد است و این کتاب را خطاب به خانمها نوشته است.دوم اینکه، زیر نکات قابل توجه کتاب، خط کشیده شده است و خواننده با دیدن آنها مطلب در ذهنش تثبیت می‌شود.

خلاصه اینکه، خواندن این کتاب خالی از لطف نیست بخصوص برای خانمها!

✍️بهاره عبدی

پ.ن۱: درگوشی برای خانم‌ها«بعضی از نکات این کتاب به خانمها می‌‌گوید که، گول آقایان را در زمانهای‌ مختلف نخورید».😉(شوخی)
پ.ن۲: نوشته‌ی کتاب، برای تمام مردان قابل تعمیم نیست.(نویسنده این را درکتابش عنوان کرده است).

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *