جمله‌ی جادویی زندگی خودت را پیدا کن

در کتاب چهار اثر از فلورانس، خوانده بودم که کلمات روح دارند و عصای معجزگر ما هستند.

شاید آن زمان که این کتاب را خواندم، درست معنی آن جمله را درک نمی‌کردم. جدای از بحث مثبت اندیشی، گاهی نیاز داریم با کلمات به خودمان کمک کنیم؛ همان روزهایی که به دلیل عدم آگاهی، به کمک اطرافیان دل خوش می‌کنیم و یاری نمی‌بینیم، همان روز‌هایی که بجز خود ما، کسی نمی‌داند چقدر حالمان بد است و در دل ما چه می‌گذرد.

شاید خیلی این جمله را شنیده‌ایم که «تنها خودت می‌توانی به خودت کمک کنی» اما گاهی آن را نادیده می‌گیریم. لازم است بدانیم با بعضی افکار ناشی از جملاتی که به خود می‌زنیم، می‌توانیم به خودمان کمک کنیم.

اینکه در ذهنمان مدام جمله‌ای را تکرار کنم که ای خودمن، تو تمام کارها را می‌توانی به نحو احسنت انجام دهی، تا این جمله که ای خودمن، تو در همه چیز ناتوانی، قطعا در عملکرد من تاثیر گذار است.

می‌خواهم از آن دسته از جملات بگویم که روزانه ما به خودمان می‌گویم و آن جملات روزها، ماهها و سالهای ما را می‌سازند.

تا به امروز به این نتیجه رسیده‌ام که “هر فرد در زندگی خود یک جمله‌ی جادویی دارد که برایش معجزه می‌کند.”

این جمله را نه وحی، نه روانشناس، نه مربی جذب، نه اطرافیان و نه هیچ فرد دیگری به تو نمی‌گویند.
این جمله‌ در یک برهه از زندگی، در اثر تجربه و با امتحان کردن انواع جملات نمایان می‌شود.

جمله‌ای که به محض رو به رو شدن با چالش یا مشکلات زندگی، به تو می‌گوید تو قوی‌تر از مشکلات هستی، تو از این مشکل مانند سایر مشکلات می‌گذری، تو سخت‌تر از اینها را هم گذارنده‌ای، تمام مشکلات همیشگی نیستند و از این قبیل از جملات.

قطعا برای بیشتر ما این جملات آشکار شده‌اند، مثلا طرف می‌گوید هر موقع من می‌گویم آن مشکل به راحتی حل می‌شود آن مشکل به راحتی حل می‌شود، یا مثلا شنید‌ه‌ام که می‌گویند این نیز بگذرد و میبینیم که این نیز می‌گذرد.

هر کدام از ما یکی از این جملات را هدیه به خودمان داریم. هدیه‌ای که با آن بیشتر خودمان را دوست بداریم و کمتر درگیر مشکلات و چالش‌هایی بشویم که تکه‌ای جدا نشدنی از زندگی ما هستند و آنها آخرش مجبورند حل شوند!

به قول مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی، مشکلات تا زمانی که ما زنده هستیم تمام نمی‌شوند، یا عوض می‌شوند یا بزرگتر می‌شوند و ما ناگذیر به پذیرش آنها هستیم‌.

پس ما باید « برای دوس داشتن خودمان و برای رهایی از این چالش‌های ناگذیر، جمله‌ی رهایی بخش خودت را بیابیم.»

✍️بهاره عبدی

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *